måndag 9 februari 2009

Utsidan


Tänkte visa några bilder av utsidan före och efter renoveringen. Huset är egentligen en halv bondstuga. Det blev flyttat till den plats det står nu i början av 1900-talet. Vi valde att bygga till en stor kvist för att få mera rum. I övre våningen blev det väldigt ljust och det "rummet" är nog mitt favoritrum. Där brukar jag läsa, pyssla, lyssna på musik eller bara titta ut över slätterna :) Kan visa bilder inifrån senare.
Det har kommit mycket snö nu! Man (läs jag) får skotta varje kväll. Men jag älskar att skotta snö (nästan lika mycket som tant Grön) så det gör inget. Märks det att jag är relativt nybliven husägare? ;)
Tant Brun

1 kommentar:

Maria sa...

Åååhhh, vilket underbart hus! Ibland får jag så nog av vårt stora hus och skulle vilja ha ett litet mysigt med en enorm charm!

Och dörren *suck suck*!!!