söndag 22 februari 2009

Ögonfröjd...


I granndörren på mitt jobb så har vi en blom & presentbutik, kan det bli bättre :)
Nu som då om jag har en paus i arbetet kan jag gå över och låta ögonen vila i fröjd av alla vackra blommor.
I helgen FICK jag denna härliga tulpan bukett på 20 tulpaner som bara hade några dagar kvar innan dom skulle slängas.(jag tror jag aldrig haft 20 tulpaner på en och samma gång)
Tänk att dom till och med var vita, jag tror faktiskt att tjejen som har stället har fattat att jag gillar vita och pastelliga snittblommor.
Ha en bra sportlvsvecka, vi hoppas på det bästa vädret!

Tant Gredelin

3 kommentarer:

klipposfia sa...

Man blir glad av blad....som mamma Mu sa;) Roligt att nån gång få en riktigt stor bukett!

En vit vardag sa...

Vita tulpaner och tulpaner överlag är något av det härligaste som finns! Det är något visst med deras krispighet som gör att man får vårkänslor! Måste säga att jag tycker om er blogg när det hela tiden händer så mycket på den. Roligt att ni uppdaterar ofta med så mycket intressant läsning och vackra bilder. :)

Maria sa...

Härligt......hör också till dem som aldrig haft en ordentligt tjock bukett tulpaner....kanske min dag kommer också *BLINK*