tisdag 10 november 2009

Tv-rum

Här kommer några utlovade bilder från tv-rummet. Det är det rum som är minst vitt i vårt hem. Tycker det är skönt att ha ett rum som är lite "murrigare". Hyllorna ovanför pianot var de hyllor som jag skrev om i förra inlägget, de fick bli svarta. Soffan börjar väl ha sett sina bästa dagar men den e skön och färgen har jag faktiskt inte tröttnat på ännu. Under tv:n gjorde jag en liten hylla av tegel och en gammal brädbit. En del vitt finns det ju nog i rummet också. Stockväggen målade vi vit och plåtugnen fick också bli vit med en svart gjutjärnslucka köpt på anno. Tavlorna är inramade kökshanddukar från GalleriAnn.


En skön fortsättning på veckan!
/Tant Brun

4 kommentarer:

Soulman sa...

Snyggt, snyggt, härligt med ett piano. Väntar också på att få utrymme för ett sådant :-)
Tänkte också meddela att vi har fått nya gråa järnkorgar och minns att det var någon av er som var intresserade av dem, men inte vem av er!

Soulman sa...

oj, märkte att jag är inloggad via min gamla blogg, men Linneflicka=Lundagård

klipposfia sa...

Att rama in kökshandukar var ju en jättebra idé! har flera gamla som man inte vill använda av fammos....kanske inramning blir deras öde:) Alltid kul att ha något rum som skiljer sig från de andra, man behöver det andra åxå! det ser hur mysigt ut som helst:)

MammaMia sa...

Hej Tant Brun! Tack för hälsningen! Jag skall skicka den vidare. Allt gott! Hälsningar från Åkrin