onsdag 25 november 2009

Snart...

...är det dags för pepparkaksbaket. Själv gillar jag inte pepparkakor, men det hör ju till att det ska finnas och så finns det ju andra som gillar dem. Ifjol gjorde jag flera pepparkakshus och i husen hade jag små ljusslingor. Det såg riktigt mysigt ut när det lyste i alla fönster. Tror det blir något liknande i år, vi får se...

Jag gjorde också tre stora pepparkakshjärtan där jag skrev "Hem ljuva hem". Fast smaken av pepparkakor inte är så mycket att hurra över så doftar de ändå jul och höjer stämningen en aning. (Beklagar bildkvaliteten, den är allt annat än stämningshöjande...)


Ha så trevliga bakstunder (om ni inte haft det redan)!
/Tant Brun

3 kommentarer:

Nette sa...

Hej tant brun! Din svärmor skvallrade om den här bloggen för mig, har följt med den en tid men int skrivit förrän nu. Jättefina saker, fina pepparkakshus! Måste nog snart börja baka, kanske tycker B om att hjälpa till att baka pepparkakor (eller äta degen?;)). Kanske blir det passligt till lillajul.

Hoppas det är okej att jag länkar till er blogg på min? (jepp jag har en sån sen två veckor tillbaka, då jag fick dille på att sy)

//Nette

klipposfia sa...

Vilka härliga hus! flera stycken med ljus i måste ju vara susen:)

C. Tvillingmamma sa...

Så fina pepparkakshus!!! :)