söndag 8 mars 2009

Pysselrum

Håller på att göra i ordning mitt pyssel- och arbetsrum. Det har inte riktigt blivit av förut, men snart så... Har tänkt mej att det skall se ut ungefär som på skissen. Det lilla bordet har fått flytta till sovrummet istället och snart kommer jag att ha ett bord där man kan breda ut sej. Idag har jag målat bordsskivan (som är gjord av gamla golvplankor) och bockarna som vi skruvade ihop förra helgen. Hoppas kunna visa bilder på det färdiga rummet snart :) Men först ska hyllor fixas och skåpet byggas...

Tant Brun

6 kommentarer:

Anonym sa...

så duktigt och roligt att göra allt själv :) och så fint det kommer att bli!

Galleri MochB sa...

Ser ut att bli perfekt om man tittar på skissen åtminstone...:O) Har också en lång bordsskiva i vårt arbetsrum men den är brun, borde nog måla den vit ser jag nu...:O)

Anonym sa...

Så tar du och klämmer in en extra stol vid din långa bänkskiva så blir det riktigt bra. ;)
Systeryster

klipposfia sa...

Vad kul att se hur du ritat! Å bordet blir jätte bra! Ska själv ha en sån hörna på vinden så det är jättekul att se hur andra lagar och ordnar. Gubben tyckte bordet såg behändigt ut så man vet aldrig vad han svänger ihop då det blir så dags:)

Ps. tack för tipset med bilderna! ska se om jag fixar det så småningom:)

Sofie sa...

Åh, vad fint! Vad roligt med ett pysselrum! Allt gott.
S

Anonym sa...

Jag har skissat på ett exakt likadant arbetsbord men min negativa sambo påstod att det inte skulle funka med plankor.. Men allting går om man vill! Jag har visat bilderna så då mumlade han något om att "klart att det går men...