tisdag 13 januari 2009

Mera kök!

Här kommer några bilder från mitt kök. Jag går gärna (men tyvärr inte så ofta) på loppis och tycker om när man kan hitta nya funktioner till gamla saker. Köttkvarnen som är köpt på lopptorg används inte att mala kött i hos oss, men den fungerar utmärkt som bokstöd för några kokböcker på en av hyllorna i köket. Den gamla lådan (för olja, salt, peppar m.m.) som står bredvid spisen hittade jag i mina föräldrars uthus. Jag frågade snällt om jag kunde få den och pappa började skratta! Det är nämligen han som gjort den i slöjden när han gick på åk tre i folkskolan (eller vad det hette på den tiden). Jag fick lådan i alla fall och jag tycker att den är fin, nästan ännu finare nu när jag vet att pappa har gjort den när han var liten :)
"The"-burken är köpt på ett lopptorg i Köpenhamn och de små besticken är köpta på Juthbacka marknad (fick de som present av en vän). Kaffepannan har svärmor köpt på loppis.
För övrigt kan jag meddela att boken "Alla tiders potatisrätter" som syns på en av bilderna innehåller många goda potatisrecept. Till favoriterna hör grillad potatis med lime och chilistekt potatis. Mums. Nu blev jag hungrig. Ha de bra!

Tant Brun

Inga kommentarer: